اخبار داغ
  از حیثیت مجلس دفاع کنید
 بازنشستگان توان گذران زندگی خود را ندارند
 ساماندهی کارکنان دولت با جدیت پیگیری شود
 مردم منتظر اقدام در پرونده فساد واردات چای هستند
 عضو ناظر مجلس در شورای رقابت انتخاب شد
 ارقام تحقق ناپذیر در بودجه وجود ندارد
 کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 حاضران در فیلم غیراخلاقی گیلان بازداشت شدند
 نیروهای طرحی دوران کرونا تعیین تکلیف شود
 به معیشت مردم توجه شود
 مدیر کل آژانس نباید احساسی موضع‌گیری کند
 دولت ساخت مسکن را در اولویت کاری خود قرار دهد
 مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان
 به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود؟
 شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه برای دریافت مالیات
 امنیت روانی جامعه را به خطر نیاندازید
 صف‌های سوخت‌گیری در تهران جمع شد؟
 این خانوارها مسکن رایگان می‌گیرند
 پاسخ قالیباف به رئیس سازمان برنامه و بودجه
 هیچ برنامه‌ای برای زمان‌بندی قطع برق وجود ندارد!
دیگر رسانه ها
 ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور
 دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بازنگری کند
 گرانی برای مردم مشکل ساز شده است
 عنوان مدرسه از برخی واحدهای آموزشی حذف می‌شود
  کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 بستر ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود
  اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرید
  سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم
 صادرات پیاز و گوجه فرنگی به زودی محدود می شود
 سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود
 افزایش ۳۰ درصدی حقوق تورم را تشدید می‌کند
 مردم تهران زباله نفس می‌کشند
 خودروهای وارداتی فوتبالیست ها پلاک نمی شوند!
 به سمت حذف «کنکور» می‌رویم
 اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست
 مدیرعامل چای دبش اختلاسگر نیست!
 نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
 باید لوازم خانگی باکیفیت وارد شود
 ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم
 واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد
سرویس :  جامعهارسال به دوستان ارسال به دوستان نسخه چاپی
شناسه خبر:  5142چهارشنبه 2 آذر 1401   |   10:16:8
پیرهادی:

 راهکارهای کوتاه مدت، معضل آلودگی تهران را حل نمیکند

رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه راهکارهای کوتاه مدت، معضل آلودگی تهران را حل نخواهد کرد، گفت: حدود ۸۰ درصد آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه تهران متاثر از وسایل حمل و نقل موتوری متحرک و تنها ۲۰ درصد باقی مانده به فعالیت های معدنی، صنایع آلاینده ثابت و سیستم های سرمایشی و گرمایشی منازل و چشمه های تولید گرد و خاکی که در اطراف تهران وجود دارد، باز می گردد.
به گزارش صندلی سبز؛ محسن پیرهادی با بیان اینکه در سال های اخیر رقابت شهرهای پیشرفته دنیا بر سر تشویق مردم به عدم استفاده از خودروهای موتوری است اما ما هنوز بر سر علت آلودگی هوا در کلانشهرها به تفاهم نرسیده ایم، گفت: تا زمانی که سیاست ما افزایش بزرگراه‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی باشد میزان استفاده شهروندان خودروهای شخصی بیشتر می شود و تنها به افزایش ترافیک شهری و در پی آن آلودگی هوا و دیگر مسائل مرتبط با آن دامن می زنیم.

رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس در ادامه اظهار کرد: آمار وزارت بهداشت مبنی بر فوت ۲۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در سال گذشته است. در شهری مانند تهران که تعداد خودروها ۶ برابر ظرفیت معابر عمومی است حتی اگر همه خودروهای شهر برقی و هیبریدی تبدیل شوند هم نمی‌توان آلودگی هوا را به صورت مطلق حل کرد چون عمده ذرات کوچکتر از ۲.۵ امیکرون ناشی از اصطکاک سطح لاستیک با آسفالت است که دیگر ارتباطی به برقی بودن یا نبودن خودرو ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهکارهای کوتاه مدت، معضل آلودگی تهران را حل نخواهد کرد و باید به دنبال راهکارهای اساسی و بلند مدت باشیم، تصریح کرد: بررسی مطالعات و تحقیقات انجام شده، حدود ۸۰ درصد آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه تهران متاثر از وسایل حمل و نقل موتوری متحرک است و ۲۰ درصد باقی مانده به فعالیت های معدنی، صنایع آلاینده ثابت و سیستم های سرمایشی و گرمایشی منازل و چشمه های تولید گرد و خاکی که در اطراف تهران وجود دارد، باز می گردد. بنابراین مهم ترین راهکار برای برون رفت از این شرایط این است که انگیزه استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری را در ترددهای درون شهری را کاهش دهیم.

رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: با گسترش خطوط حمل و نقل ریلی، با ایجاد مسیرهای ایمن و جذاب برای دوچرخه سواری و پیاده روی می توان به صورت غیر مستقیم شهروندان را ترغیب کرد که به صورت داوطلبانه از خودروهای شخصی استفاده نکنند، به هر میزان در این زمینه موفق تر عمل کنیم و تمایل شهروندان را برای استفاده از خودروهای موتوری اعم از موتورسیکلت‌ها، خودروهای شخصی و تاکسی‌ها را کاهش دهیم می‌توانیم امیدوار باشیم که وضعیت آلودگی هوا و به دنبال آن حتی ترافیک درون شهری کاهش پیدا کند. نسخه عبور از این معضل تکراری ورود هماهنگ دولت و مجلس برای اختصاص بودجه بیشتر برای تکمیل طرح های حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خانه ملت،پیرهادی همچنین با اشاره به اینکه قانون هوای پاک قریب به ۵ سال پیش در ۳۴ ماده تصویب شد که هدفش کاهش تدریجی آلودگی هوا بود اما همچنان نهادها و سازمان های مرتبط با آن نتوانسته اند به خروجی مشترکی درمورد علت بروز آلودگی هوا برسند، افزود: در کنار ضرورت اجرای این قانون و اجرای تدابیر و هماهنگی ها لازم باید به این نکته توجه کنیم که مدیریت شهری در کشورهای پیشرفته جهان دیگر دنبال این نیست که کیفیت خودرو یا سوخت را بهتر کنند. در شهرهای پیشرفته دنیا برای حل مشکل ترافیک به سراغ تغییر مبلمان شهری، ایجاد مسیرهای جذاب و ایمن دوچرخه سواری، رواج دوچرخه های اشتراکی، پارکینگ های دوچرخه و امنیت و لذت بخش تر کردن استفاده از دوچرخه و ترامواهای شهری روزمینی و زیرزمینی می روند.
ایمیل مستقیم:   info@sandalisabz.ir
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: *
ایمیل:
کد: *
 
     
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
   
اینستاگرام صندلی سبز
 درباره ما | تماس با ما | پیوندها | آرشیو | RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صندلی سبز است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
© 2015 sandalisabz professional news site. All rights reserved